fredag 27 november 2009

Lördag

Jag är verkligen skitdålig på att skriva här. Förlåt!

Idag har börjat som en vanlig lördag här i mellis. Maria går upp tidigt, äter frukost och tar sig sedan iväg till gymmet för att gå upp och ner på en bräda i 1 h. Jag gillart!

Klockan 13.30 var planen att vi skulle skulle sitta på spårvagn 64 ner till east brighton för att möta upp Brendan och Lynsey, åka på en biltur, hälsa på deras katter och bli bjudna på middag. Finfint! Men så blir Lynesy sjuk. Så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Antagligen ska vi försöka fixa till någon picknick och ta oss ut till stranden någonstans. Vi får se. Efter som vi verkar ha kvällen ledig kanske man ska ta och ringa några samtal till svedala.

Livet rullar på här borta. Daniel har fått jobb, börjar på måndag. det känns så himla bra. Nu ska bara jag sätta igång och söka jobb på allvar.

Det känns fortfarande helt overkligt att vi bor här. Jag fattar det inte. Jag fattar inte heller att det snart är jul. Det är ju sommar här. Man firar inte jul på sommaren. Det bara är så.

Här är man ute, har grillfest, träffar folk, inviger sina nya badkläder, avnjuter en kall öl i poolen. Va?

Jag är van att bara träffa min familj, kanske Daniels också. Vi är inne hela dagen och stoppar i oss julgott. Vi grillar ABSOLUT inte, inte heller ligger vi i en pool och dricker kylda drycker. Badkläderna ligger nedpackade i byrån sen flera månader tillbaka.

Det ska bli så fruktansvärt spännande att vara här över jul. Det är en STOR grej här. Julsakerna i butikerna kom fram i början på september, den STORA granen, i metall, på Swanston street börjades bygga i mitten på oktober, i mitten på nov kom ALLA gatudekorationer upp. Australien är redo för julen! Det är bara EN månad kvar.


God Jul i föskott!

1 kommentar:

  1. Det skall bli spannande att hora om eran jul! later finfint att prova pa ett nytt sorts julfirande :)

    SvaraRadera