torsdag 10 december 2009

Idag är det fredag igen. Veckorna går fort. Jag tränar och tränar och daniel jobbar och jobbar. Jag ska faktiskt ut idag och lämna ut mitt cv till några ställen. Håll tummarna!


Förra helgen åkte vi på en blitur ner till Mt Dandenong med Lynsey och Brendan (det irländska paret som vi umgås med). Vädret var perfekt, inte för varmt eller för kallt. Vi började med att parkera bilden vid en caféstuga där man också kunde mata kakaduor och andra fåglar. De var lite för närgångna och jag höll mig på avstånd. Daniel tog det lugnt och matade fåglar SAMTIDIGT som han åt glass. Fatta simultanförmågan. Hur skulle det se ut om han av misstag försökte äta på fågeln?!


Efter fågelmatningen begav vi oss upp i beget. Vi gick och gick. Kollade på ormbunksträd och andra växter. Målet med vår lilla vandring var ett vattenfall. (som visade sig vara ganska så patetiskt så vi har inte några bilder på det ens) Både på vägen till och från vattenfallet träffade vi på den här lilla krabaten. Piggsvinet! Liten och söt med huvudet i jorden 99% av tiden. Men ibland tittade han upp på oss och då fick man passa på att ta kort.




På vägen ner fick vi bårde se och höra Kokaburran. Efter våran lilla vandring så åkte vi hem till Lynsey och Brendan och åt middag. Jag hälsade på deras katter Holly och Sprockett. Himla söta katter måste jag säga!


Söndagen ägnades åt lite shopping och förberedelser inför nästkommande vecka.

Medans Daniel har varit på jobbet jag tränat, lagat mat, tvättat och lite annat.

Igår mötte jag upp med Brett. (också en ny bekanskap) Han flyttade hit från Perth i samma veva som vi kom hit. Vi är båda väldigt sociala och saknar våra vänner. Men jag tycker att vi har kul ihop. Vi bestämde oss för att besöka Victoria National Gallery. De hade massa olika gratisutställningar. En om modern konst. Det var många föremål som våran egen sigvard bernadotte designat. Orrefors och iittala hade en hel del föremål där. Vi gick runt pratade och ohhade och ahhade.

Så klart var vakten där med den squeekande skon. Det var otroligt komiskt när det är helt tyst och så kommer han med skon och går runt. Vi höll på att bryta ihop ett par gånger.

Efter museet så tänkte vi gå till botaniska trädgårde och fika, men det regnade så klart. Vi åkte in till stan (ca 5 min) när vi skulle ut ur spårvagnen så öste regnet ner. Mitt ursnygga miniparaply hjälpte inte så mycket. Vi fikade pratade lite mer gick runt på stan och heltplötsligt var klockan 6 och jag mötte upp Daniel.

Eftersom jag varit på stan hela långa dagen hade jag inte fixat middag till Daniel och mig så jag frågade om mackor, gröt och te kunde funka. Visst! Väl hemma plockade vi fram allt, så kommer Tim och MJ hem och utbrister: GRÖT PÅ KVÄLLEN? I deras värld så måste man äta riktig varm mat på kvällen. Om man inte gör det är man en konstig svensk. Bara så ni vet.

Hoppas att ni orkar läsa allt. Jag ska försöka bli duktigare på att skriva oftar och liiite mindre!

Saknar er alla där hemma. (men inte tillräckligt för att vilja åka hem ännu, KOM HIT I STÄLLET!)

Puss

2 kommentarer:

  1. Kokaburran?! :D
    Maste vara ett roligt djur :)

    SvaraRadera
  2. det är typ australiens nationalfårgel. den har ett stort huvud och låter mycket.
    =)

    SvaraRadera