lördag 16 januari 2010

Förvirrad.


Det är svårt just nu. Jag vet inte vad jag vill. Åka hem eller inte. Det är frågan. Det finns mycket här som lockar. Ett nytt liv, nya erfarenheter, nya vänner, storstan, m,m m,m.


Men det jag saknar just nu är alla mina underbara vänner och familj. Att ha saker som är "mina", som jag känner igen.


Rummet vi bor i det är det fulaste jag någonsin har bott i. Möblerna är från ikea , som kan vara tröstande ibland, men de är vita med plastfanér. Det finns ingen personlighet i rummet, tro mig jag har försökt, det är bara fult och tråkigt. Jag är van att att fina saker runt omkring mig. Jag vill heller inte lägga ner en massa pengar på möbler och inredning för vi vet inte när vi åker hem.


Jag är bara misspepp för tillfället. Längtar hem och känner att jag har misslyckat. Det var inte så här det skulle bli. Vi skulle ju hitta jobb så fort, få massor av nya vänner osv. Jag hoppas bara att det är en fas, att det bli bättre snart.
Jag får ta nya tag nästa vecka. Träna och söka jobb. Om två veckor har jag mina älskade syskon + tobbe här. Då kommer det att kännas lite bättre. Jag är övertygad!

3 kommentarer:

  1. Låter jobbigt men jag tror faktiskt att det är en fas. Jag har ju läst här inne och jag upplever ju att du har nya vänner där nere, du är ju iväg med nya personer på picknick och parader och allt vad det nu är och säger ofta att du inte hinner skriva i bloggen för du har så mycket att göra.

    Det är klart att det är en omställning att flytta runt hela jorden men du har ju dina vänner kvar här i Sverige och du kan ju alltid komma tillbaka hit, men du får kanske inte så många fler chanser på att bosätta dig i Australien igen. Ta ett djupt andetag, försök fokusera på det som varit bra än så länge, ha jätteroligt med syskonen när de kommer och gör ett till försök innan du ger upp drömmen.

    Kramar på dig!

    SvaraRadera
  2. Darling! det ar nog bara en fas! det ar inte latt i borjan, sarskilt inte nar man kommer fran ett sadan privilegat land som Sverige. Jag forstar precis hur du kanner det! Forsok att hitta positiva saker att gora sa lange medans du soker jobb och sa. Sag till om det finns ngt jag kan gora!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. In Melbourne, it's usually a case of 'it's who you know, not what you know'

    I'm an Aussie, currently in Sweden, returning home in a few days- our biggest difference is I want to move to Sweden! haha

    I personally wish I knew where all the Swedes in Melbourne were so I could hang out with them. D8!

    SvaraRadera